Jag hatar snö!!!!!!!!!!!

Förbannade snö som kommer och förstör allt!

Det var skitsvårt att hålla sig på banan med bilen när jag skulle till jobbet imorse. Ingen hade ju plogat vägarna! Men jag tog mig till jobbet i alla fall. Hade ett danspass på morgonen, trodde ingen skulle dyka upp på mitt pass men sju stycken modiga själar hade trotsat vädret. Gick upp och satte mig i receptionen tills det var stängningsdax. Jag kan säga att det inte var mycket folk som tränade idag, hade det jättetråkigt, vill ju få vara lite social =)
Men nu kommer det värsta, när jag skulle försöka åka hem. Hade redan letat fram ett redskap som skulle hjälpa mig att skyffla bort snön. Ja som innan jag ens startade bilen så började jag att röja bort snön runtom bilen. På första försöket så kom jag två meter, sen fastnade jag. Ut och röjde bort mer snö, försökte igen men där var det stopp. Det hade bildats ett berg av snö under bilen som gjorde att jag inte kom någonvart, så jag fick gå ner på alla fyra och skyffla ut så mycket som möjligt. Efter 40 minuter rörde sig bilen! Den var fri! Men sen var det den där uppförsbacken som bökade lite, men med lite fart så kom jag över den. Vid den tiden hade pappa kommit i sin bil för att försöka hjälpa mig men han hann inte :P Vi åkte förbi Östenssons och köpte vitlöksmojs för vi skulle ha smörinbakad fläskfile♥ med det här. Det var lite strul med bilar med på parkeringen men vägen hem gick bra. Men så kom vi till Brinkenbacken. Vi tog inte vår uppförsbacke utan vi tog andra vägen upp för vi trodde vi skulle kunna komma upp till vårt hus eftersom man får lite mer fart eftersom den vägen inte har en kurva som vår. Men vi kom inte så långt. Det blev att backa nerför en lång bit med båda bilarna så vi åkte upp till Svea och sen den vägen in. Vi parkerade vid våra brevlådor och sen var den resan slut. Det tog en och en halv timme innan jag kom hem ifrån jobbet!! Just nu kommer jag inte kliva ut ifrån mitt hus förns snön är helt borta. Jag hatar snö just nu!

Jag stod och slet med min bil idag för det här jävla vädret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0