Så gick det hos käkkirurgin

Har opererat mig idag.

Hela morgonen var jag ett nervrak men det blev inte bättre när jag väl satt där. Blev uppropad och gick in i operationskorridoren och där så fick jag mitt vilorum. Fick först ta en tablett, sen vätskan och sen skölja munnen med bakteriedödande. Vila i 20 minuter innnan det var dags. Kände faktiskt mig som normalt, kroppen var lite halvt seg bara, fick hjälp in till operationssalen. De hade en jätteskön stol där och när jag satt där klädde dem in mig i en massa plast på kroppen och över ögonen, jag fick inte se nått. Hade en ful mössa på mig också. Den enda kroppsdelen som syntes var min mun. Fick tre bedövningssprutor och sen så gissar jag bara vad han gjorde eftersom jag inte såg ett smack. Tog fram skapellen och skar upp några snitt. Fram med slipmaskinen och delade tanden i flera delar, tog fram en massa tänger och började ta bort en efter en. Sedan så hörde jag att de var osäkra på att de hade fått med allt så de funderade på att ta röntgeln men det visade sig inte behövas. De började sy igen, gjorde lite ont här för bedövningen börjat sluta men ville verkligen inte få en till spruta för att de gjorde ont. Var klar och jag fick se igen. Med lite bärhjälp så kom jag tillbaka till mitt vilorum där älsk satt och väntade, jag var nog ganska så trött och skönt att få ligga och vila i mörkret och under filten ^^ Jag fick gå därifrån efter en timme typ och då direkt till apoteket för att få smärtstillande.

Nu så har jag nyss varit vid handfatet för att har spottat en massa blod. Gick inte så bra att äta potatismos :P men står mig i några timmar. Och det gör för jäkla ont i munnen! Att svälja är jättejobbigt och kan inte öppna munnen mer än 4 centimeter. Har fått en liten uppsvullnad knöl vid kinden och kommer säkerligen vara större i morgonbitti. Men på det hela så var operationen inte så obehaglig och det hade aldrig funkat så bra om inte älsk hade följt med så tack för att du är så snäll =) Älskar dig.

Glad på nått konstigs sätt minutrarna innan operationen, kan bero på den fula operationsmössan.


Precis kommit ut och får vila i vilorummet där min älskling höll mig sällskap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0